قطره چکان های pc را چگونه تشخیص و در کجا استفاده کنیم؟

قطره چکان‌های PC یا Pressure Compensating، قطره چکان‌هایی هستند که برای استفاده در مناطق با فشار آب متفاوت طراحی شده‌اند. در این نوع قطره چکان‌ها، یک مکانیزم فشار مستقل در آن‌ها وجود دارد که باعث می‌شود حجم آبی که از قطره چکان خارج می‌شود، برای فشار آب متفاوت، ثابت باشد.

برای تشخیص قطره چکان‌های PC، می‌توانید به نوشته‌ی PC یا Pressure Compensating روی قطره چکان توجه کنید. همچنین، در صورتی که تمایل به تشخیص دقیق‌تر قطره چکان‌های PC دارید،می‌توانید با استفاده از دستگاه‌های تست فشار آب، فشار آب را در نزدیکی قطره چکان تنظیم کنید و سپس حجم آبی که از قطره چکان خارج می‌شود را با یک واحد اندازه‌گیری حجم مانند لیتر در دقیقه، اندازه‌گیری کنید. در صورتی که حجم آبی که از قطره چکان خارج می‌شود برای فشار آب متفاوت، قابلیت تحمل دارد و حجم آب خارج شده ثابت باشد، قطره چکان به عنوان یک قطره چکان PC شناخته می‌شود.

قطره چکان‌های PC، برای استفاده در مناطق با فشارآب متفاوت مناسب هستند. این نوع قطره چکان‌ها به دلیل قابلیت تحمل فشار آب متفاوت و حفظ حجم آب خارج شده، در مناطق با فشار آب نامناسب و یا تفاوت فشار آب بین نقاط مختلف سیستم آبیاری، بسیار مفید هستند. همچنین، قطره چکان‌های PC برای استفاده در زمین‌های با شیب و تمامی نوع خاک مناسب هستند زیرا حجم آب خارج شده از آن‌ها برای فشار آب متفاوت ثابت است و به همین دلیل در تمامی نقاط سیستم آبیاری، به نسبت یکسان آب را به گیاهان تامین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *